Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

Πώς θα υπολογίσω το ιδανικό βάρος για το ύψος μου;

Ή αλλιώς «πόσα κιλά θα πρέπει να είμαι ανάλογα με το ύψος μου»; 

Πρόκειται για μια πολύ συνηθισμένη απορία, στην οποία συχνά δίνονται υπερ-απλουστευμένες ή λανθασμένες απαντήσεις, με αποτέλεσμα πολλά άτομα να «κυνηγούν» άπιαστους στόχους, όσον αφορά το σωματικό τους βάρος.

Στην πραγματικότητα, το λεγόμενο «ιδανικό βάρος» δεν είναι απλά μια αριθμητική τιμή.

Αντίθετα, αποτελεί ένα σημαντικό δείκτη υγείας, αφού σχετίζεται με την πιθανότητα εμφάνισης πολλών χρόνιων νοσημάτων. Από την άλλη, το ιδανικό βάρος είναι ουσιαστικά ένα εύρος τιμών, που διαφοροποιείται μεταξύ των ατόμων και που έχει φανεί ότι συνδέεται με το χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικών διαταραχών και χρόνιων παθήσεων.

Ειδικότερα, αναφερόμαστε στο Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), ο οποίος υπολογίζεται ως εξής: ΔΜΣ = βάρος (κιλά)/ ύψος2 (μέτρα). Σύμφωνα με αυτόν, ως υγιές σωματικό βάρος ορίζεται εκείνο που αντιστοιχεί σε τιμές 18,5 και 24,9. Για παράδειγμα, στην περίπτωση ενός ατόμου με ύψος 1,70, το υγιές σωματικό βάρος κυμαίνεται από 54 έως 72 κιλά. Ωστόσο, το ακριβές βάρος στο οποίο θα πρέπει να στοχεύει κανείς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και το γενετικό υπόβαθρο.

Από την άλλη, πέρα από το ΔΜΣ είναι σημαντικό να αξιολογείται και η σύσταση σώματος, δηλαδή το ποσοστό μυϊκής μάζας και λίπους, αφού γίνεται όλο και πιο φανερό πως η συσσώρευση λίπους στο σώμα αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων και μάλιστα, ανεξάρτητα από το σωματικό βάρος. Με άλλα λόγια, ακόμη και άτομα με φυσιολογικό ΔΜΣ είναι πιθανό να έχουν υψηλότερη πιθανότητα εμφάνισης μεταβολικών διαταραχών εάν έχουν υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους.

Συνεπώς, αν και ο ΔΜΣ παρέχει μια γρήγορη εκτίμηση της κατάστασης βάρους του ατόμου και του κατά πόσο είναι χαμηλό, φυσιολογικό ή αυξημένο, εν τούτοις θα πρέπει να θυμόμαστε πως δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη σύσταση σώματος.

πηγή

Διαβάστε Επίσης

0 σχόλια: