Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2019

Το πρωινό περπάτημα βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό της Αμερικανικής Εταιρίας Καρδιολογίας Hypertension, συνδέει το πρωινό περπάτημα για 30 λεπτά με μείωση της αρτηριακής πίεσης σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ενήλικες.

Επιπλέον, η συχνή διακοπή του καθιστικού χρόνου κατά τη διάρκεια της μέρας, φάνηκε να προσφέρει επιπρόσθετο όφελος.

Για τους σκοπούς της μελέτης, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 67 υπέρβαρους και παχύσαρκους ενήλικες, ηλικίας 55-80 ετών. Ειδικότερα, στόχος ήταν να εξεταστεί κατά πόσο τα οφέλη της πρωινής άσκησης «εξουδετερώνονται» από τον παρατεταμένο καθιστικό χρόνο που ακολουθεί μέσα στην ημέρα.

Οι εθελοντές πραγματοποίησαν τρία διαφορετικά πειράματα σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Το 1ο περιλάμβανε συνεχόμενο «καθισιό» για 8 ώρες, το 2ο 1 ώρα καθιστικού χρόνου, ακολουθούμενη από 30 λεπτά περπάτημα σε διάδρομο και στη συνέχεια 6,5 ώρες «καθισιού» και το 3ο, 1 ώρα καθιστικού χρόνου, ακολουθούμενη από 30 λεπτά περπάτημα σε διάδρομο και στη συνέχεια 6,5 ώρες καθιστικό χρόνο ο οποίος διακόπτονταν κάθε μισή ώρα με 3 λεπτά βαδίσματος ήπιας έντασης.

Συνολικά, τα 30 λεπτά άσκησης στο διάδρομο βρέθηκαν να συνδέονται με μείωση της αρτηριακής πίεσης και ειδικότερα της συστολικής. Επιπλέον, η διακοπή του καθιστικού χρόνου σε συνδυασμό με το περπάτημα στο διάδρομο φάνηκε να μειώνει περαιτέρω την αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, το εν λόγω εύρημα παρατηρήθηκε μόνο μεταξύ των γυναικών.

Όπως σχολιάζει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης που επέφερε το 30-λεπτο περπάτημα στο διάδρομο ήταν συγκρίσιμη με αυτή που επιφέρουν ορισμένα αντι-υπερτασικά φάρμακα. Κλείνοντας, προσθέτει ότι φαίνεται πως η συμβολή της άσκησης στη μείωση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω από την αποφυγή του παρατεταμένου και συνεχόμενου καθιστικού χρόνου.

πηγή