Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019

Γλυκοί συνδυασμοί για τον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης

Για όσους έχουν υψηλή χοληστερόλη, μια από τις πιο βασικές οδηγίες που δίνονται από τους ειδικούς είναι ο έλεγχος της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών. Τα κορεσμένα λιπαρά είναι μια κατηγορία λιπαρών που σχετίζονται με αύξηση των επιπέδων LDL και ολικής χοληστερόλης και περιέχονται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, τα τυριά, το γάλα και τα προϊόντα του, το γιαούρτι, το κόκκινο κρέας, τα γλυκά, τα παγωτά κ.α.

Με βάση τα παραπάνω, μιλώντας για τα γλυκά θα πρέπει σίγουρα να ελέγχεται η κατανάλωσή τους τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Γλυκά τα οποία εμπεριέχουν βούτυρο, πλήρες γάλα ή κρέμα γάλακτος θα πρέπει να καταναλώνονται σε περιορισμένη ποσότητα και συχνότητα.

Στον αντίποδα, για κάποιον ο οποίος έχει υψηλά επίπεδα χοληστερόλης θα μπορούσαν να ενταχθούν στη διατροφή του γλυκοί συνδυασμοί, οι οποίοι όχι μόνο δεν επιβαρύνουν, αλλά αντίθετα μπορεί να συμβάλλουν και στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης. Αυτοί θα μπορούσαν να έχουν ως βάση μια πηγή αμύλου, όπως τα Cream Crackers με κριθάρι, βρώμη και β-γλυκάνη και ως επάλειψη ταχίνι ή μέλι ή μια σπιτική μαρμελάδα.

Αν δούμε διατροφικά τους εν λόγω γλυκούς συνδυασμούς, ξεκινώντας από το βασικό τους συστατικό, τα Cream Crackers με κριθάρι, βρώμη και β-γλυκάνη, σε αυτά, το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η περιεκτικότητά τους σε β γλυκάνες βρώμης. Οι β-γλυκάνες αποτελούν μια κατηγορία διαλυτών φυτικών ινών και ένας σημαντικά μεγάλος αριθμός κλινικών δεδομένων έχει δείξει ότι η κατανάλωση β-γλυκάνης κυρίως από βρώμη και κριθάρι ασκεί καρδιοπροστατευτική δράση, μειώνοντας τα επίπεδα ολικής και LDL («κακής») χοληστερόλης, με το όφελος να είναι μεγαλύτερο σε άτομα που εμφανίζουν υπερχοληστερολαιμία.

Η κατανάλωση 3 γραμμαρίων β-γλυκανών ανά ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα χοληστερόλης κατά περίπου 5-8%.. Tο ταχίνι με τη σειρά του αποτελεί ένα πολύ υγιεινό για την καρδιά μας τρόφιμο, πλούσιο σε καλής ποιότητας μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, καθώς επίσης και σε πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά. Τέλος, το μέλι ή η μαρμελάδα είναι τρόφιμα τα οποία δεν περιέχουν λιπαρά και δεν επηρεάζουν αρνητικά τη χοληστερόλη, ενώ παράλληλα προσφέρουν τη γλυκιά γεύση που πολλές φορές επιθυμούμε.

πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου