Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2019

«Καθαρή» διατροφή: Τι ακριβώς είναι και ποια τα βασικά tips για να την κάνεις σωστά!

Το ακούς παντού. Αν είσαι insta – girl, τότε όλο και κάποια influencer παγκόσμιου βεληνεκούς θα έχεις δει να το παρουσιάζει ως τον πιο cool τρόπο ζωής και διατροφής. Ο λόγος, φυσικά, για το Clean Eating. 

Σε αυτό το όνομα «ακούει» το νέο Fitness Trend παγκοσμίως. Και αν νομίζεις ότι η τάση περιορίζεται μόνο στα πιο δημοφιλή social – media, τότε έχω να σε ενημερώσω ότι έχει εξαπλωθεί και στα εστιατόρια, αλλά και τα πιο in στέκια της πόλης.
Είμαι σίγουρος ότι και εσύ θα έχεις παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό ανοίγουν ολοένα και περισσότερα μαγαζιά που προσφέρουν αγνά προϊόντα χωρίς ζάχαρη, γλουτένη και συντηρητικά.

Ας ξεκινήσουμε, όμως από τα βασικά: Τι είναι το clean eating; Είναι αυτό ακριβώς που διαβάζεις (και μεταφράζεις). Καθαρή διατροφή που βασίζεται σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Σε τρόφιμα που βρίσκονται, όσο το δυνατόν, πιο κοντά στη φυσική τους μορφή. Χωρίς την προσθήκη συντηρητικών.

Ποια τρόφιμα μπορείς να φας, αν ακολουθείς clean eating διατροφή; Όπως φαντάζεσαι στη βάση της συγκεκριμένης διατροφής βρίσκονται τα ωμά φρούτα και λαχανικά, οι ανάλατοι ξηροί καρποί, τα μακαρόνια ολικής άλεσης, τα όσπρια και τα αυγά ελευθέρας βοσκής.

Επίσης, το menu περιλαμβάνει τις λεγόμενες ελαφρώς επεξεργασμένες τροφές. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται κυρίως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι, η κινόα.

Στο ίδιο club θα βρεις τα γαλακτοκομικά προϊόντα (κυρίως το πρόβειο γιαούρτι), αλλά και τα έλαια, όπως το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο ή το ξύδι βαλσάμικο. Αν είσαι meat lover, δε θέλω να μου αγχώνεσαι, αφού το clean eating menu επιτρέπει το κρέας που δεν έχει υποστεί επεξεργασία.

Και τώρα, μερικά tips για να γίνεις η βασίλισσα του Clean Eating:

– Κάνε εύκολα φαγητά. Δε χρειάζεται να κουραστείς πολύ στην κουζίνα (YAY). Επίλεξε κάποια από τις παραπάνω τροφές και μαγείρεψε την με τον πιο απλό τρόπο. Λίγα (έως ελάχιστα) μπαχαρικά και το φαγητό είναι έτοιμο.

– Αφαίρεσε από τη σαλάτα σου τα dressings και τα spreads από το ψωμί σου. Δεν τα θες (ούτε εσύ, ούτε και ο κανονισμός του clean eating).

– Ελάττωσε την κατανάλωση αλκοόλ. Αν σου αρέσει να τελειώνεις την ημέρα σου με ένα ποτήρι από κόκκινο κρασί, αλλά θες να ακολουθήσεις πιο «καθαρή» διατροφή, τότε προσπάθησε να μειώσεις την ποσότητα που καταναλώνεις. Και το επόμενο βήμα; Να πίνεις ένα ποτηράκι το δεκαπενθήμερο.

– Απέφυγε τα συσκευασμένα φαγητά. Ναι, είναι το ευκολότερο γεύμα που μπορείς να φας μετά από μία γεμάτη μέρα. Όμως, δε θέλω να ξεχνάς ότι: συσκευασμένα τρόφιμα = περισσότερες θερμίδες και βλαβερά συστατικά. Άρα, θεωρείς ότι ταιριάζουν στο κλίμα του clean eating;

– Πιες άφθονο νερό. Για την ακρίβεια, προσπάθησε να το κάνεις το βασικό σου ρόφημα. Και ένας φυσικός χυμός την ημέρα θα φανεί θαυματουργός.

– Άκου τις ανάγκες σου και αγκάλιασε τες. Μία από τις βασικές αρχές του Clean Eating είναι να «ακούσεις» τον εαυτό σου και να αφουγκραστείς τις ανάγκες του. Αν θες να φας γλυκό, φάε το πιο απλό που θα βρεις στην κουζίνα σου. Μην το κάνεις, όμως, κάθε μέρα…

– Διάβασε τις ετικέτες των προϊόντων. Όσο cliche και αν σου ακούγεται, είναι μία διαδικασία που πρέπει να κάνεις. Διάβασε τες προσεκτικά, κατανόησε τα συστατικά και αγόρασε τις πιο «αγνές».

– «Καθάρισε» τον τρόπο ζωής σου. Άρχισε να περπατάς, να πίνεις detox smoothies. να γυμνάζεσαι, να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί. Θα νιώσεις καλύτερα από ποτέ (δεδομένο).

πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου