Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τη σιδηροδρομική τραγωδία
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για όσα έγιναν το μοιραία βράδυ του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Οι καταγραφές στο βιβλίο κυκλοφορίας αποκαλύπτουν σοβαρές παραλείψεις που στάθηκαν μοιραίες από τις εντολές που έδωσε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62, αλλά και κατά την επικοινωνία του με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων.
Το μόνο σωστό τηλεγράφημα ήταν αυτό που δόθηκε όταν η αμαξοστοιχία 62, κινούνταν από τον Παλαιοφάρσαλο προς την Λάρισα. Στο τηλεγράφημα 45, γινόταν αναφορά για την κίνηση του Intercity στη γραμμή καθόδου μέσω της διαγώνιου 101, στη γραμμή ανόδου δύο.
Τα τηλεγραφήματα αποκαλύπτουν ότι μία αλληλουχία λαθών οδήγησε στη φονική σύγκρουση των τρένων. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης, βάση της καταγραφής στο βιβλίο κυκλοφορίας, ενημερώνει με τηλεγράφημα με αριθμό 47 τον μηχανοδηγό του Ιntercity 62 «περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων», χωρίς να κάνει καμία αναφορά σε άνοδο ή κάθοδο. Από το ηχητικό υλικό προκύπτουν τα εξής:
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης Λάρισας: Φεύγεις, φεύγεις
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ
«Το τηλεγράφημα μεταξύ σταθμάρχου και μηχανοδηγού δεν ήταν η δέουσα κανονιστικά γιατί όταν έχεις φωτόσημα κόκκινα θα πρέπει να δώσεις υπόδειγμα 1001 με κόκκινο φωτόσημο και να τον ενημερώνεις πως θα κινείται σε γραμμή ανόδου στη συγκεκριμένη περίπτωση μέχρι τους Νέους Πόρους» ανέφερε ο Παναγιώτης Παπαθανασίου, πρώην κεντρικός σταθμάρχης και επιθεωρητής, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Ακολούθησε το τηλεγράφημα 49 προς τους Νέους Πόρους στο οποίο αναφερόταν «αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε 23.04», δίνοντας μόνο την ώρα αναχώρησης, χωρίς και πάλι να κάνει αναφορά σε ποια γραμμή κινείτο το τρένο.
Η επόμενη καταγραφή είναι ακριβώς ένα λεπτό μετά στις 23.05 και αριθμό 50, που αναφέρει την αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας «αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23.05».
Χαρακτηριστικό είναι το ηχητικό ντοκουμέντο, με τη συνομιλία του κατηγορούμενου σταθμάρχη με τον συνάδελφο του στον Παλαιοφάρσαλο, όπου ο πρώτος στέλνει την αμαξοστοιχία 63, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η γραμμή είναι μονή, με αποτέλεσμα ο συνάδελφος του να τον διορθώνει και να του αναφέρει ότι θα κρατήσει το Ιntercity 62 μέχρι να φτάσει το 63.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου