Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Live οι ανακοινώσεις Γεραπετρίτη για τα μέτρα στα τρένα – «Η οδύνη πρέπει να βρει μια κάθαρση»

«Αν υπήρχε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί»

Στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη, ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τις Μεταφορές και Υποδομές Γιώργος Γεραπετρίτης παρουσιάζει τα άμεσα μέτρα για την ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα μέτρα παρουσιάστηκαν και «κλείδωσαν» σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό το απόγευμα της Τρίτης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει καμία συγκάλυψη, τόνισε αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

Ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε από την πλευρά του την οδύνη και τον σπαραγμό του για ό,τι συνέβη. Μίλησε για μια πρωτοφανή τραγωδία που μας συγκλόνισε όλους. Η οδύνη αυτή πρέπει να βρει μια κάθαρση, είπε.

Ξεκαθάρισε ότι δεν βρίσκεται εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης για να κάνει κομματική ή πολιτική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε κανένα λόγο που να παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης.

«Η ευθύνη, η οποία αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί και ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά», τόνισε.

Αναφερόμενος στο δυστύχημα, ο υπουργός τόνισε: «Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας, είχα τη δυστυχία να δω επιτόπου τον τόπο που έγινε αλλά και να έχω προσωπική άποψη να δω το σύστημα πως λειτουργεί σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, επισκέφθηκα το γενικό νοσοκομείο Λάρισας – το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως- και το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο και οφειλόμενο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη που εξ ορισμού θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα- ένα δεύτερο επίπεδο θα ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού και ένα τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να έχει υπάρξει παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα εκ των υστέρων μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο.

Υπήρξε και το ζήτημα ότι η αμαξοστοιχία είχε μπει στην εσφαλμένη γραμμή χωρίς να έχει υπάρξει αντίδραση. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση, άσχετα με το ανθρώπινο λάθος αν υπήρχε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί».

Για το θέμα του προσωπικού είπε: Είναι προφανές ότι απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Προϊόντος του χρόνου τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξε σημαντική μείωση λόγω οικονομικών περιορισμών και συνταξιοδοτήσεων. Έγινε πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης. Έγινε μια προσπάθεια σε 3 επίπεδα από την κυβέρνηση μέσω της κινητικότητας, μέσω προσλήψεων με ΔΠΥ περίπου 200, 69 κλειδούχοι και 73 σταθμάρχες και δρομολόγηση ενός σημαντικού αριθμού μόνιμων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Για το 2021 διαγωνισμός για πρόσληψη 117 ατόμων εκ των οποίων 36 σταθμάρχες και το 2022 ακόμα 100.

πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου